تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

مو، یکی از مهم ترین اجزای صورت است که می تواند چهره هر شخص را متمایز و شاخص کند و به صورت ها حالت و شخصیت بدهد. ریزش مو ها، و کم پشت شدن و یا از بین رفتن آنها باعث می شود حالت طبیعی صورت به هم بریزد، از این رو بسیاری از افراد اعتماد به نفس خود را  از دست می دهند. به لطف تکنیک های جدید میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، می توان موهای سر و ابرو هارا،  به صورت کاملا مشخص و بسیار طبیعی ، احیا کرد.

مطالعه بیشتر: درمان خانگی ریزش مو

تفاوت بین میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ابرو

  • تفاوت اصلی بین میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، در نحوه انجام آن است.
  • فیلم میکروبلدینگ شبیه به یک تیغه است اما میکروپیگمنتیشن از سوزن تشکیل شده
  • میکروپیگمنتیشن واقعی تر بنظر می رسد.
  • ماندگاری میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ است.
میکروی ابرو

تکنیک های مختلف برای ترمیم مو

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن دو تکنیک آرایش نیمه دائمی هستند که امکان احیا، تقویت و ترمیم شکل مو و ابروها، اصلاح نقص ها و عدم تقارن آنها را فراهم می کنند. هر دو روش از پیگمنت های رنگی – که بین لایه های مختلف پوست وارد می شوند – استفاده می کنند. این تکنیک ها شبیه به تتو هستند اما تفاوت های مهمی با آن دارند.

مطالعه بشتر: فی اسکالپ مو چیست

آیا تکنیک های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن مضر هستند؟

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن دو تکنیک غیر تهاجمی و بدون درد هستند که نسبتاً سریع التیام می یابند. آنها ظاهر طبیعی ابروها و صورت را به صورت کامل و کلی بهبود می بخشند.

میکروبلیدینگ ابرو

میکروبلیدینگ ابرو با استفاده از یک قلم پلاستیکی یا فلزی کوچک شبیه به اسکالپل (میکرو= کوچک، بلیدینگ= تیغه) انجام می ‌شود. این قلم، برش ‌های کوچکی در پوست ایجاد می کند تا بتواند خطوط ظریفی – که شکل الگوی مو یا سایه آن را شبیه ‌سازی می ‌کنند – را طراحی کند. لازم به ذکر است که اگر میکروبلیدینگ توسط افراد فاقد ‌صلاحیت انجام شود، می ‌تواند باعث درد و خونریزی شده و ضایعات یا کلوئید روی پوست ایجاد کند.

مطالعه بیشتر: میکروپیگمنتیشن چیست؟

میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو

فرایند میکروپیگمنتیشن ابرو با استفاده از دستگاهی دیجیتالی به نام «درموگراف» انجام می شود. این دستگاه، از طیف گسترده ای از نانو سوزن ها استفاده می کند که رنگدانه از طریق آنها در لایه های مختلف پوست قرار می گیرد. میکروپیگمنتیشن به ابروها حجم می دهد، نقص های آن را پنهان کرده و شکل اصلی ابرو را مشخص می کند؛ با توجه به اینکه حجم، بافت و تراکم های مختلف مو را احیا می کند، واقعی تر نیز به نظر می رسد.

 علاوه بر اینکه این روش بسیار دقیق است، ماندگاری بالایی نیز دارد. نتایج یک کار میکروپیگمنتیشن خوب و بادوام، به توانایی ها و مهارت های متخصصی که آن را انجام می دهد، نوع پوست و مراقبت های پس از درمان بستگی دارد؛ با این حال ممکن است بین 1 تا 3 سال دوام آورد.میکروپیگمنتیشن به عنوان یکی از امن ترین، دقیق ترین و همه جانبه ترین تکنیک های ترمیم ابرو محسوب می شود. امروزه این روش را به صورت مو به مو و با سایه زنی دقیق – که تراکم مورد نظر شخص را ایجاد خواهد کرد، انجام می دهند که نتیجه سه بعدی و بسیار جذابی به همراه دارد.

میکروپیگمنتیشن، بر خلاف میکروبلیدینگ، به عنوان آرایش نیمه دائمی برای خط چشم، جوانسازی و تطبیق رنگ لب ها، پنهان کردن اسکارها و حتی ترمیم آرئول نیز به کار می رود. به همین دلیل، معمولاً از میکروپیگمنتیشن به عنوان تکنیک و درمان اصلی برای ترمیم ابرو استفاده می شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عوارض اسکالپ سر

عوارض اسکالپ سر

درمان خانگی ریزش مو

درمان خانگی ریزش مو

فی اسکالپ مو چیست؟

فی اسکالپ مو چیست؟

Search