درمان خانگی ریزش مو

بهترین درمان خانگی ریزش مو چیست؟ بهترین درمان ریزش مو در خانه  شامل استفاده از: رزمای، آب پیاز، ماساژ سر با روغن های مغذی می باشد ، البته قبل از استفاده از این درمان های خانگی بهتر است علت ریزش مو ی خود را بیابید.

علت ریزش مو یا نازک شدن موها چیست؟

همه ی افراد در مقطعی از زندگی درگیر مشکل نازک شدن یا ریزش مو می شوند. موها تأثیر زیادی در ظاهر ما دارند. سراسر بدن (به جز کف دست و پا و لب) از مو پوشیده شده است. همچنین، در برخی موارد موها از نواحی حساسی مثل چشم ها و بینی در برابر گرد و غبار محافظت می کنند. رنگ، ضخامت، حالت و پر پشتی مو به طور کلی به عوامل ژنتیکی بستگی دارد.

موهای شما از پروتئینی به نام «کراتین» تشکیل شده است. فرآیند رشد و تکامل مو «کراتینیزیشن» نام دارد. زمانی که عمر هر تار مو به اتمام رسید، می ریزد و موی جدیدی جایگزین آن می گردد. با افزایش سن، موهای بدن شروع به ریختن می کنند. با وجود اینکه این مشکل ممکن است برای هر فردی رخ دهد، اما باید از مصرف خودسرانه ی داروهای ریزش مو (بدون مشورت با پزشک) خودداری کنید.

دلایل نازک شدن مو می تواند شامل موارد زیر باشد:

چرا موهام میریزه

به یاد داشته باشید، پیش از شروع درمان برای هر مشکلی پزشکتان را در جریان تمامی حساسیت های دارویی خود قرار دهید.

درمان های خانگی برای ریزش مو

در ادامه به برخی از درمان های خانگی برای ریزش مو اشاره شده است:

ماساژ سر

ماساژ پوست سر باعث تحریک سلول های رشد و بهبود جریان خون به پوست سر می شود.

آمله

شما می توانید با استفاده از پودر میوه آمله یا روغن آن به بهبود ریزش مو کمک کنید.

شیکاکای

ماساژ دادن خمیر تهیه شده از پودر شیکاکای و آب گرم روی کف سر می ‌تواند برای رشد مو مفید باشد، تار مو را مستحکم کند و سلامت کلی کف سر را بهبود ببخشد.

براهمی

تحقیقات نشان داده اند که برخی از آلکالوئیدهای موجود در روغن براهمی از ریزش موهای شما جلوگیری کرده و سرعت رشد موها را زیاد می کند.

ماساژ دادن کف سر و درمان ریزش موها

شنبلیله

شنبلیله نوعی گیاه معطر است که برگ های آن برای پیشگیری از ریزش مو وتقویت رشد مو بسیار مفید می باشد.

رز چینی

از دیرباز، رز چینی به عنوان گیاهی برای تقویت رشد مو شناخته می شد. بر اساس مطالعات انجام شده، رز چینی با افزایش اندازه فولیکول و طولانی کردن فاز آناژن مو، در افزایش طول عمر مو نقشی اساسی ایفا می کند.

رزماری

رزماری به تحریک رشد مو معروف است! استفاده ی موضعی از رزماری فولیکول های مو را تحریک کرده و رشد موهای شما را تفویت می کند.

جینسینگ

جینسینگ دارای ترکیبات فعالی برای تقویت رشد موهای شماست. جینسینگ با مهار آنزیم مسبب ریزش مو در مردان می تواند تا حدود زیادی فرآیند ریزش مو را متوقف کند.

رزماری برای درمان ریزش مو

جاتامانسی

جاتامانسی نیز دارای ترکیباتی است که با افزایش سایز فولیکول و طولانی تر کردن فاز آناژن مو، به بهبود ریزش مو کمک می کند.

پیاز

آب پیاز حاوی مواد فعالی برای تقویت رشد مو می باشد. شما با مصرف موضعی آب پیاز می توانید فرآیند ریزش مو را کندتر کنید.

فلفل دلمه ای

مصرف فلفل دلمه ای به دلیل داشتن ارزش بالای غذایی آن پیشنهاد می شود. ترکیبات شیمیایی موجود در فلفل دلمه ای نقش مهمی در رشد مو دارند.

چای سبز

مطالعات نشان داده اند که پلی فنول های موجود در چای سبز تأثیر زیادی روی ریزش مو دارند. همچنین، خواص ضد التهابی و ضد استرس چای سبز می تواند عامل ایجاد ریزش مو را سرکوب کند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عوارض اسکالپ سر

عوارض اسکالپ سر

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

فی اسکالپ مو چیست؟

فی اسکالپ مو چیست؟

Search