عوارض اسکالپ سر

همین ابتدا باید بگوییم که عوارض اسکالپ سر دائمی نیست و جای نگرانی ندارد. اسکاپ سر، میکروپیگمنتیشن یا میکرو اسکالپ همگی یکی هستند. اسکالپ پوست سر (SMP)، نوعی عمل زیبایی است که شامل تزریق رنگدانه به پوست سر با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف است.میکرو اسکالپ سر یک گزینه غیر تهاجمی برای کاشت مو محسوب می شود. میکروپیگمنتیشن پوست سر باعث تقویت و تشدید رنگ طبیعی مو می شود، ریزش مو را اصلاح کرده و سایر مشکلات زیبایی که ممکن است با آن مواجه شوید را برطرف می کند. همانطور که انتظار می رود، این روش ممکن است باعث ایجاد چند واکنش یا به اصطلاح عوارض فوری از پوست شود که این امر می تواند افراد ناآگاه را نگران کند. پس بهتر است قبل از انجام  اسکالپ سر ، از تمامی عوارض آن اطلاعات کسب کنید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی عوارض اسکالپ سر  سر و نحوه کاهش آنها بپردازیم.

عوارض جانبی اسکالپ پوست سر چیست؟

قرمزی

یکی از شایع ترین اثرات جانبی این روش، قرمزی خفیف بعد از انجام آن بوده و معمولاً واکنش پوست به سوراخ شدن است. بنابراین، هیچ دلیلی برای نگرانی وجود ندارد، چرا که پس از یک یا دو روز برطرف خواهد شد.

واکنش های آلرژیک

بعضی افراد به جوهر تتو حساسیت دارند و واکنش های آلرژیک نشان می دهند؛ این عارضه احتمالاً به نوع جوهر مورد استفاده توسط پزشک نیز بستگی دارد. جوهر انتخاب شده ممکن است حاوی فلزات سنگین یا واکنش دهنده هایی باشد که می توانند باعث بروز حساسیت روی پوست سر شوند.

التهاب غدد لنفاوی

بعضی افراد معمولاً بعد از یک جلسه درمان، برجستگی هایی (مثلاً به اندازه توپ گلف) را پشت سر خود حس می کنند. اکثر مواقع علت این موضوع – که گاهی بعد از تتو نیز رخ می دهد – بزرگ شدن غدد لنفاوی است و به دلیل استفاده از رنگدانه های غیر استریل یا نامناسب ایجاد می شود؛ اما همیشه هم اینطور نیست. به نظر می رسد که جوهرهای تتو درون غدد لنفاوی جمع می شوند . در صورتی که این اتفاق بعد از درمان رخ داده است، جای نگرانی نیست زیرا به مرور زمان از بین می رود.

خشکی کف سر به حاطر اسکالپ مو

خشکی شدید پوست

هنگام انجام میکروپیگمنتیشن، معمولاً یک محلول بی حس کننده روی پوست می زنند. در حالت عادی پس از این روش، پوست نباید بیش از حد خشک شود اما گاهی برای بعضی افراد این اتفاق می افتد و در موارد نادر می تواند پوست سر را خشک و حساس کند.

تغییر رنگ مو

میکروپیگمنتیشن پوست سر می ‌تواند ظاهری درخشان ‌تر، روشن ‌تر یا مایل به قرمز به برخی افراد بدهد؛ با این حال ممکن است رنگ مو را نیز به‌ طور قابل ‌توجهی تغییر دهد، به خصوص اگر عمل به درستی کامل نشود. برخی افراد ادعا می کنند که رنگ موی آنها در ابتدا آرام آرام و بعد به سرعت تغییر می کند. همچنین، میکروپیگمنتیشن پوست سر معمولاً منجر به ایجاد اسکار یا کلوئید نمی شود. با این وجود، در موارد استثنا ممکن است جای زخم دائمی در محل جراحی ایجاد شود.

از آنجایی که میکروپیگمنتیشن، موی واقعی نیست، آنطور که انتظار می رود همراه با پیری طبیعی مو، تغییر رنگ نمی دهد (ممکن است رنگ آن فقط محو شود).

احساس خارش

میکروپیگمنتیشن پوست سر می تواند باعث خارش شدید، قرمزی و التهاب پوست شود. علاوه بر این، هنگام تزریق، پوست اطراف ناحیه ممکن است حساس و اذیت کننده شود. همچنین، راش بنفش یا قرمز با منافذ باز یکی از عوارض جانبی رایج میکروپیگمنتیشن پوست سر است. در موارد نادر، این بثورات می ‌توانند آزاردهنده باشند. افرادی که سابقه درماتیت تماسی یا حساسیت به رنگدانه ‌ها، داروهای پوستی یا فلزات دارند، باید از انجام این روش خودداری کنند یا در صورت بروز این بثورات به دنبال کمک پزشکی باشند.

عوارض میکرو اسکالپ

میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟

اسکالپ سر یا تتوی مو با تزریق رنگدانه به فولیکول های مو به وسیله سوزن های کوچک انجام می شود. رنگ برای مدتی کوتاه در سلول های پوست سر باقی می ماند و امکان مشاهده نتایج را فراهم می کند. با این حال، تفاوت تتوی معمولی و میکروپیگمنتیشن در این است که اولی فقط یک ناحیه مشخص و اسکالپ معمولاً کل پوست سر را جوهری می کند. کل این فرایند معمولاً بین 30 تا 45 دقیقه زمان می برد.

این نوع پیگمنت برای تغییر ظاهر و طراحی خط مو، پرپشت کردن موهای نازک و برجسته کردن سر استفاده می شود. با این حال عاری از ریسک نیست. در ادامه این مطلب، به بررسی عوارض جانبی غیرمنتظره میکروپیگمنتیشن پوست سر می پردازیم. میکروپیگمنتیشن پوست سر راه حلی مقرون به صرفه برای زیباتر کردن ظاهر شما بدون آسیب دیدگی است، زیرا هزینه کمتری نسبت به عمل کاشت مو دارد.

بسته به میزان رشد موهایتان، ممکن است لازم باشد هر هفته حداقل دو بار موهایتان را بتراشید. این کار مراقبت و هزینه پایینی دارد، با این حال ممکن است برای برخی خسته کننده باشد. در نتیجه روش اصلاحی پیدا کنید که برایتان راحت تر است؛ مانند ریش تراش برقی، ماشین اصلاح یا تراشیدن زیر دوش باشد. برای درمان پر شدن قسمت های  خالی شده ی مو، سه جلسه زمان نیاز است تا درمان اولیه به پایان برسد. ممکن است محض اطمینان بعد از یک سال به جلسه یادآوری نیز احتیاج داشته باشید. بعد از آن، بین چهار تا شش سال اسکالپ سر برای شما ماندگاری دارد.

عوارض جانبی اسکالپ سر

آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر ظاهری طبیعی دارد؟

SMP زمانی که به درستی اجرا شود می تواند بسیار طبیعی به نظر برسد، بنابراین لازم نیست نگران این مورد باشید. طبیعی بودن ظاهر این روش، مستقیماً به میزان تجربه پزشک بستگی خواهد داشت. لازم به ذکر است که میکروپیگمنتیشن در درجه اول با واقع گرایی، اعتماد به نفس و ظاهر موهای طبیعی سروکار دارد. بعد از انجام آن، به نظر می رسد که موهای شما در نزدیکی پوست سر کوتاه شده است و این تصور را ایجاد می کند که موهای متراکم تر و پرپشت تری دارید. تکنیک SMP ظاهری واقعی ایجاد می کند و برای هر کسی که قصد دارد طاسی خود را برطرف کند مناسب است.

میکروپیگمنتیشن پوست سر چقدر دوام دارد؟

 به طور معمول، نتایج یک ماه پس از درمان قابل مشاهده هستند. از آنجایی که تمام پوست به طور طبیعی لایه برداری می شوند، رنگ ناحیه تحت درمان ممکن است به مرور زمان محو شود، حتی اگر اثرات آن تا هشت سال باقی بماند. با اینکه پیگمنت بعد از چند سال روشن تر می شود، فقط در صورت استفاده از رنگدانه نامناسب تغییر قابل ملاحظه ای خواهد داشت. با این حال، اگر پوست خشک باشد محو شدن رنگ با سرعت بیشتری رخ می دهد. پوست خشک تمایل بیشتری به پوسته پوسته شدن دارد، به همین دلیل به طور تصادفی فرایند حذف رنگدانه را تسریع می کند. در این مورد، بهتر است از محصولاتی که ممکن است باعث تحریک یا اختلال در روند درمان شوند استفاده نکنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

درمان خانگی ریزش مو

درمان خانگی ریزش مو

فی اسکالپ مو چیست؟

فی اسکالپ مو چیست؟

Search